Administrativa začínajícího online podnikatele
AKTUALIZACE REŽIMU PŘI PRODEJI ELEKTRONICKY POSKYTOVANÝCH SLUŽEB DO EU OD 1. 1. 2019
K 1.1.2019 nabyly účinnosti poměrně důležité změny Směrnice EU o DPH a také příslušného prováděcího nařízení k této směrnici. Ačkoli změny Směrnice (nařízení je přímo účinné a do zákona o DPH se nezapracovává) budou do zákona o DPH promítnuty až daňovým balíčkem 2019 (tyto změny zákona o DPH nabudou účinnosti k datu vyhlášení daňového balíčku ve Sbírce zákonů).
Finanční správa ve svém vyjádření ze dne 2.1.2019 potvrdila, že je lze použít již od 1.1.2019, a také bude jejich použití již od 1.1.2019 potvrzeno samostatným přechodným ustanovením daňového balíčku 2019. Především se jedná o změny v uplatnění dph u služeb poskytovaných osobám nepovinným k dani usazeným v jiných členských státech.
Na základě toho, že Česká republika nestihne přijmout změny obsažené ve výše uvedených směrnicích EU do zákona o DPH k 1. lednu 2019, uplatní se přímý účinek těchto směrnic EU a osoby povinné k dani podle nich mohou postupovat až do nabytí účinnosti zákona (Tato směrnice EU platí NAD českým národním zákonem).
CO SE TEDY MĚNÍ
V případě, že prodáváte elektronicky poskytované služby osobám nepovinným k dani (§ 10i zákona o DPH - tedy koncovým spotřebitelům a nepodnikatelům bez registrace k DPH kteří nemají VAT-ID) a nepřekročíte limit v úhrnu 10.000 EUR pro prodej do všech zemí EU za kalendářní rok (do tohoto limitu se nezapočítávají prodeje v ČR nebo mimo EU) a nemáte provozovny v jiných státech EU (tedy ani na Slovensku), tak od 1. 1. 2019 si jako jako poskytovatel služby můžete vybrat, zda:
a) budete postupovat podle stávajícího zákona a M.O.S.S., ve kterém se uplatňuje DPH pro elektronicky poskytované služby podle dané země prodeje,
NEBO
b) uplatníte DPH v české výši, tedy:
pokud jste plátce DPH, tak v základní sazbě 21 %,
NEBO
pokud jste Identifikovaná osoba, tak ve výši 0%.
Pokud si zvolíte tento režim, není potřeba se stát Identifikovanou osobou a ani spadat pod M.O.S.S. Musíte však uvést správné náležitosti na dokladech (fakturách): 0 % DPH a Místo plnění ČR.
Tento postup od 1.1.2019 je upraven Směrnicí EU o DPH a bude jej možné v ČR nově uplatnit i v případě, kdy by nebyl do konce roku 2018 přijat daňový balíček. To, co nařídí EU, má navrch před místními úpravami.
TIP: Pokud již jste Identifikovaná osoba a spadáte pod M.O.S.S., tak i vy můžete využít této výhody na snížení byrokratické zátěže. Od 1. 1. 2019 nastavíte fakturaci podle výše uvedených pravidel a za hlášení M.O.S.S. za 1. čtvrtletí 2019 bude prázdné. Z M.O.S.S. se následně můžete elektronicky odhlásit po podání tohoto hlášení, tedy nejdříve 1. 4. 2019, nejpozději do 15. 4. 2019. Odhlášení je umístěno v M.O.S.S. aplikaci, takže není potřeba nikam dojíždět a vyplňovat formuláře.
Marta Veselá: Administrativa a zákonné povinnosti online podnikatele
GDPR polopatě
VSTUPNÍ STRÁNKA
ZLATÁ BRÁNA (aneb jak si získat návštěvnost a zákazníky)
Efektivní produkt zdarma
Generátor návštěvnosti
TIP: Do FB skupin lze přidávat váš článek manuálně, nebo hromadně přes zmíněný nástroj Octosuite (lze pořídit zde)
COPYWRITING
Jak se díky textům dostat zákazníkovi pod kůži: Lucie Koubek
Síla otazníku
Zisková kampaň Tajná sleva
VÁLKA O POZORNOST (a jak ji spolehlivě vyhrát ve 4 krocích)
Email, který budou lidé číst
Camtasia Studio střih videa v praxi
Živé vysílání na Facebook a YouTube s OBS Studio
Psychologie vyjednávání: Vít Prokůpek
MLM očima online marketéra
Aďo Madala: Využitím PRINCIPU 3X k výsledku 3.856 € za měsíc
Andy Winson: Zpověď muže, který dokáže prodat cokoliv (2 části)
Zakázané techniky prodeje
Pavel Říha: Jak uspět v online byznyse
Andy Winson: Jak při veřejném vystoupení zářit jako rockstar
Poznej svého zákazníka, analyzuj konkurenci
Cesta k srdci zákazníka
Princip 3X k bleskovému znásobení prodeje
Případová studie a cesta zákazníka
v milionové kampani ŠKOLA NÁVYKŮ 2015
+ vzory e-mailů a webů
Webinář, který prodává
3 tajemství k znásobení zisku na internetu
Jak budovat značku, získat skalní fanoušky a jejich doporučení
Instagram v prodeji
Nový expert PZE Mentoring klubu: Hanka Trnčáková
Jak využít internet jako realitní makléř- Martin Tesárek
Jak překonat strach a změnit svůj osud s Jolanou Fišerovou
Nový expert PZE Mentoring klubu: Petr Popek
Automatizace kampaní ve SmartEmailingu
7 fází (online) podnikatele
Facebook reklama pro naprosté amatéry s Vitem Schaffarczikem
Komunita nad zlato s Terezou Machovou
Inspirace z praxe: ONLINE SUMMIT
Facebook reklama pro začátečníky 2018
Video + webinář = zaručený úspěch. Rozhovor s Katkou Ameetou
Raketový úspěch- Tom Multana
MLM očima online marketéra
Jděte do toho! Youtube s Tomem Lukavcem
Erika Čákorová- Jak Erika rozběhla svůj byznys krůček po krůčku
Tom Gryf: V hlavní roli Webinář
3 cesty jak získat zákazníky online
Zkratka k (mega)úspěchu
Inspirace z praxe: VSTUPNÍ PRODEJ
Martin Mažár: Jak získat svých prvních 1000 fanoušků
Úspěšná Facebook reklama
Ženy v online byznyse (jak uspět jako podnikatelka)
Proč a jak dělat myšlenkové mapy
Otázka za milion
Affiliate marketing aneb vydělávej doporučením
Canva - kladivo na grafiku
Zisková Facebook soutěž
Marek Michálek: Jak se živit jako affiliate marketér
Jan Čepelka: Jak překonat krizi a znovu získat energii do práce?
Sociální sítě na autopilota
Nejrychlejší cesta, jak vytvořit online video
VÁŠ PLÁN, jak proměnit vášeň v online byznys
Tomáš Lukavec: Jak být v podnikání svůj a zároveň přitahovat pozornost
Michal Kolář: Jak na Facebook reklamu
Název
Název
Název
Facebook reklama pro začátečníky 2018
Facebook reklama pro pokročilé
Hvězdná stránka na Facebooku
Získej první návštěvníky na svůj web
Změna návyků
Nalezni svou vášeň
Z nuly na milion za 12 měsíců...aneb AKČNÍ PLÁN
2x Méně práce, 3x více peněz... aneb 100% produktivita
7 smrtelných chyb při rozjezdu podnikání
Umění prodeje (nejen pro ty, co neradi prodávají)
Vlado Zlatoš: Jak funguje blog v podnikání
Název
Název
Název
Název
Název
Název
Název
Název
Název
Dokonalý produkt, o který se lidé poperou
Název