Administrativa začínajícího online podnikatele

 

AKTUALIZACE REŽIMU PŘI PRODEJI ELEKTRONICKY POSKYTOVANÝCH SLUŽEB DO EU OD 1. 1. 2019
K 1.1.2019 nabyly účinnosti poměrně důležité změny Směrnice EU o DPH a také příslušného prováděcího nařízení k této směrnici. Ačkoli změny Směrnice (nařízení je přímo účinné a do zákona o DPH se nezapracovává) budou do zákona o DPH promítnuty až daňovým balíčkem 2019 (tyto změny zákona o DPH nabudou účinnosti k datu vyhlášení daňového balíčku ve Sbírce zákonů).

Finanční správa ve svém vyjádření ze dne 2.1.2019 potvrdila, že je lze použít již od 1.1.2019, a také bude jejich použití již od 1.1.2019 potvrzeno samostatným přechodným ustanovením daňového balíčku 2019. Především se jedná o změny v uplatnění dph u služeb poskytovaných osobám nepovinným k dani usazeným v jiných členských státech.

Na základě toho, že Česká republika nestihne přijmout změny obsažené ve výše uvedených směrnicích EU do zákona o DPH k 1. lednu 2019, uplatní se přímý účinek těchto směrnic EU a osoby povinné k dani podle nich mohou postupovat až do nabytí účinnosti zákona (Tato směrnice EU platí NAD českým národním zákonem).

CO SE TEDY MĚNÍ
V případě, že prodáváte elektronicky poskytované služby osobám nepovinným k dani (§ 10i zákona o DPH - tedy koncovým spotřebitelům a nepodnikatelům bez registrace k DPH kteří nemají VAT-ID)  a nepřekročíte limit v úhrnu 10.000 EUR pro prodej do všech zemí EU za kalendářní rok (do tohoto limitu se nezapočítávají prodeje v ČR nebo mimo EU) a nemáte provozovny v jiných státech EU (tedy ani na Slovensku), tak od 1. 1. 2019 si jako jako poskytovatel služby můžete vybrat, zda:

a) budete postupovat podle stávajícího zákona a M.O.S.S., ve kterém se uplatňuje DPH pro elektronicky poskytované služby podle dané země prodeje,

NEBO

b) uplatníte DPH v české výši,  tedy:

pokud jste plátce DPH, tak v základní sazbě 21 %,
NEBO
pokud jste Identifikovaná osoba, tak ve výši 0%.
Pokud si zvolíte tento režim, není potřeba se stát Identifikovanou osobou a ani spadat pod M.O.S.S. Musíte však uvést správné náležitosti na dokladech (fakturách): 0 % DPH a Místo plnění ČR.

Tento postup od 1.1.2019 je upraven Směrnicí EU o DPH a bude jej možné v ČR nově uplatnit i v případě, kdy by nebyl do konce roku 2018 přijat daňový balíček. To, co nařídí EU, má navrch před místními úpravami.

TIP: Pokud již jste Identifikovaná osoba a spadáte pod M.O.S.S., tak i vy můžete využít této výhody na snížení byrokratické zátěže. Od 1. 1. 2019 nastavíte fakturaci podle výše uvedených pravidel a za hlášení M.O.S.S. za 1. čtvrtletí 2019 bude prázdné. Z M.O.S.S. se následně můžete elektronicky odhlásit po podání tohoto hlášení, tedy nejdříve 1. 4. 2019, nejpozději do 15. 4. 2019. Odhlášení je umístěno v M.O.S.S. aplikaci, takže není potřeba nikam dojíždět a vyplňovat formuláře.

Marta Veselá: Administrativa a zákonné povinnosti online podnikatele

GDPR polopatě

VSTUPNÍ STRÁNKA

 

ZLATÁ BRÁNA (aneb jak si získat návštěvnost a zákazníky)

 

Efektivní produkt zdarma

 

Generátor návštěvnosti

TIP: Do FB skupin lze přidávat váš článek manuálně, nebo hromadně přes zmíněný nástroj Octosuite (lze pořídit zde)

 

COPYWRITING

 

Jak se díky textům dostat zákazníkovi pod kůži: Lucie Koubek

 

Síla otazníku

Zisková kampaň Tajná sleva

 

VÁLKA O POZORNOST (a jak ji spolehlivě vyhrát ve 4 krocích)

Email, který budou lidé číst

 

Camtasia Studio střih videa v praxi

 

Živé vysílání na Facebook a YouTube s OBS Studio

Psychologie vyjednávání: Vít Prokůpek

MLM očima online marketéra

Aďo Madala: Využitím PRINCIPU 3X k výsledku 3.856 € za měsíc

Andy Winson: Zpověď muže, který dokáže prodat cokoliv (2 části)

Zakázané techniky prodeje

Pavel Říha: Jak uspět v online byznyse

Andy Winson: Jak při veřejném vystoupení zářit jako rockstar

Poznej svého zákazníka, analyzuj konkurenci 

Cesta k srdci zákazníka

Princip 3X k bleskovému znásobení prodeje

Případová studie a cesta zákazníka

v milionové kampani ŠKOLA NÁVYKŮ 2015

+ vzory e-mailů a webů

Webinář, který prodává

3 tajemství k znásobení zisku na internetu

Jak budovat značku, získat skalní fanoušky a jejich doporučení

Instagram v prodeji

Nový expert PZE Mentoring klubu: Hanka Trnčáková

Jak využít internet jako realitní makléř- Martin Tesárek

Jak překonat strach a změnit svůj osud s Jolanou Fišerovou

Nový expert PZE Mentoring klubu:  Petr Popek

Automatizace kampaní ve SmartEmailingu

7 fází (online) podnikatele

Facebook reklama pro naprosté amatéry s Vitem Schaffarczikem

Komunita nad zlato s Terezou Machovou

Inspirace z praxe: ONLINE SUMMIT

Facebook reklama pro začátečníky 2018

Video + webinář = zaručený úspěch. Rozhovor s Katkou Ameetou

Raketový úspěch- Tom Multana

MLM očima online marketéra

Jděte do toho! Youtube s Tomem Lukavcem

Erika Čákorová- Jak Erika rozběhla svůj byznys krůček po krůčku

Tom Gryf: V hlavní roli Webinář

3 cesty jak získat zákazníky online

Zkratka k (mega)úspěchu

Inspirace z praxe: VSTUPNÍ PRODEJ

Martin Mažár: Jak získat svých prvních 1000 fanoušků

Úspěšná Facebook reklama

 

Ženy v online byznyse (jak uspět jako podnikatelka)

Proč a jak dělat myšlenkové mapy

 

Otázka za milion

Affiliate marketing aneb vydělávej doporučením

Canva - kladivo na grafiku

Zisková Facebook soutěž

Marek Michálek: Jak se živit jako affiliate marketér

Jan Čepelka: Jak překonat krizi a znovu získat energii do práce?

Sociální sítě na autopilota

Nejrychlejší cesta, jak vytvořit online video

VÁŠ PLÁN, jak proměnit vášeň v online byznys

Tomáš Lukavec: Jak být v podnikání svůj a zároveň přitahovat pozornost

Michal Kolář: Jak na Facebook reklamu

 

 

Název

Název

Název

Facebook reklama pro začátečníky 2018

Facebook reklama pro pokročilé

Hvězdná stránka na Facebooku

Získej první návštěvníky na svůj web

Změna návyků

Nalezni svou vášeň

Z nuly na milion za 12 měsíců...aneb AKČNÍ PLÁN

2x Méně práce, 3x více peněz... aneb 100% produktivita

7 smrtelných chyb při rozjezdu podnikání

Umění prodeje (nejen pro ty, co neradi prodávají)

Vlado Zlatoš: Jak funguje blog v podnikání

Název

Název

Název

Název

Název

Název

Název

Název

Název

Dokonalý produkt, o který se lidé poperou

Název