Malování s básničkou zdarma: balíčky obsahují básničku s obrázky jako kroky malování, zvuk básničky ke stažení a video-návod krok za krokem >>

Recept na úspěšné rané vzdělávání

Pokud si myslíte, že učení dětí znamená dávat lekce – zamyslete se ještě jednou!
Ve skutečnosti je několik ingrediencí, které budete potřebovat mnohem více než metodický materiál, programy či vzdělávací plán.
Spojte všechno dohromady a budete mít recept na úspěšné rané vzdělávání!…
Novy rychlokurz-banner-ZDARMA

 

Recept-300x300Smíchejte všechny ingredience. Nejlepší na tomto receptu je to, že je jedno v jakém pořadí přidáváte přísady. Dokonce si můžete zvolit, jaké množství přidáte, pokud zahrnete všechny přísady!

Než si to uvědomíte, vaše dítě si bude užívat čas trávený hraním úžasných vzdělávacích her.

Pokud teprve začínáte s učením svého dítěte, měli byste se seznámit se základy výuky v raném věku na našich webových stránkách, kde najdete různé rady a můžete se seznámit s dalšími rodiči, jako jste vy.

Láska

Šťastné děti se učí snadněji a nic neudělá dítě šťastnější než vědomí toho, že je nekonečně milované svými rodiči.

Zde je přehled toho, co říkají odborníci o důležitosti náklonnosti a lásky ..

“Laskavá interakce s dětmi dá pevné základy lidské osobnosti.” – – Susan Ludington-Hoe, Profesorka pediatrického ošetřovatelství a autorka Jak mít bystřejší dítě

“Láska vytváří mysl” – – Makoto Shichida, Profesor a Zakladatel Shichida pedagogického institutu, který poskytuje tréninky pravo-mozkového vzdělávání pro kojence a batolata

“Děti mají skrytý nádherný potenciál. To, co ho vytáhne ven, jsou láska rodičů a jejich důvěra ke svým dětem.” – – Shimayo Shichida, Generální ředitel Shichida institutu

“Intelektuální schopnosti, takové, jak je formování myšlenek, řešení problémů, logické myšlení, používání znaků a rozvíjení gramatiky, jsou napojeny na dětský emocionální růst.” – – Linda Acredolo a Susan Goodwyn, Psycholožky, odbornice na dětský vývoj a autorky děl Dětská mysl a Znakování

Výživa

Od okamžiku početí výživa hraje důležitou roli při vývoji mozku – neuroložka a autorka – Co se tam děje? Lise Elliot vysvětluje …

Mezi čtvrtým měsícem prenatálního vývoje a dva roky po narození je mozek vašeho dítěte velmi citlivý na množství a kvalitu živin, které přijímá.

Podvyživené děti mají menší mozek, méně neuronů a synapsí (nervových spojení) a méně myelinu (lipoprotein, tvořící obaly kolem výběžků / nervových buněk, je jednou ze základních složek bílé hmoty mozku a míchy).

Mezi výživné potraviny řadíme ty, jež obsahují bílkoviny, o vitamíny obohacené mléko a obilí, dále  mléčné výrobky a čerstvé ovoce a zelenina.

Nedostatek železa může způsobit anémii – příliš málo červených krvinek, které přenášejí kyslík do mozku. Dlouhotrvající anémie v období dětství může zpomalit kognitivní vývoj.

Ze 45 živin potřebných pro tělesný růst je 38 z nich nezbytných pro neurologický vývoj.

Kojené děti mají ve věku osmi let až o osm bodů vyšší skóre v IQ testech.

Opakování

“Ještě, ještě!” Někdy je to na zbláznění, když malé děti chtějí dělat nebo slyšet tu samou věc pořád dokola: je to proto, že děti se nejlépe učí opakováním.

Zde jsou názory některých odborníků…

“Opakovat byste měli, dokud se nevytvoří návyk; pak přestaňte.” – – Susan Ludington-Hoe, Profesorka pediatrického ošetřovatelství a autorka Jak mít bystřejší dítě

“Dítě zdokonaluje činnost tím, že ji opakuje a současně programuje a posiluje nervové dráhy v mozku. Dovolte – a dokonce podporujte – aby vaše dítě opakovalo činnosti, které vyžadují rozvoj nových dovedností.” – – Winifred Conkling, Autor: Bystré programování mozku vašeho dítěte

“Opakováním pohádky (v knize) více než jednou umožníte dítěti naučit se nová slovíčka tak dobře, aby je mohlo používat při odpovídání na otázky.” – – Linda Acredolo a Susan Goodwyn, Psycholožky a odbornice na dětský vývoj a autorky Dětská mysl a Znakování

Stimulace

Jako rodiče máme rozhodující roli v usnadňování našim dětem, aby si plně uvědomili jejich rozumový potenciál. Nejvhodnější čas je v jejich raném dětství, protože kojence a malé děti milují učení a učí se bez námahy.

Zde jsou názory odborníků…

“Nejlepší čas na proniknutí do vrozených schopností vašeho dítěte, schopností, s nimiž se všechny děti rodí, je tehdy, když jeho mozkové buňky rychle rostou a vytvářejí nové spojení.” – – Makoto Shichida, Zakladatel Shichida pedagogického institutu, který poskytuje tréninky pravo-mozkového vzdělávání pro kojence, batolata a malé děti.

“Nikdy nezapomeňte na to, že když dáváte dítěti vizuální, sluchovou a hmatovou stimulaci ve zvýšené frekvenci, intenzitě a trvání, ve skutečnosti fyzicky zvětšujete jeho mozek.” – – Glenn Doman, Zakladatel Institutu pro dosahování lidského potenciálu

“Přece jen je tu určitý limit kolik stimulace by mělo mít malé dítě. Příliš mnoho hraček a aktivit může způsobit zmatek a může omezovat jeho schopnost soustředit se. Děti nám obvykle dokážou dát velmi dobře najevo, že se nudí, ale ne, že jsou přestimulované. Jejich chování je často jediným projevem.” – – Lise Eliot, Autorka Rané inteligence: Jak se mozek a mysl rozvíjí v prvních pěti letech života.

“Zlepšete schopnosti vašeho dítěte se učit pomocí používání více smyslů. Tím, že používáme různé smysly, vytváříme v mozku četné záznamy, což zvyšuje počet míst, kde je informace uložena” – – Winifred Conkling, Autor: Bystré programování mozku vašeho dítěte

 

MsB zdarma banner_

RYCHLOKURZ blog banner

FB banner

Martina Macháčková
Autorka projektu Bystré děti a Malování s básničkou, nadšená propagátorka rané stimulace, zábavného učení hrou malých dětí v raném věku, kontaktního rodičovství a respektující partnerské výchovy. Maminka dvou úžasných holčiček.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.